در این مقاله به بررسی مزایای آنتن مرکزی و راهنما آنتن مرکزی پزداخته ایم پس با مجله کاشانه مدرن همراه باشید. امروزه با توجه به گسترش شهرنشینی و بالا رفتن جمعیت برخلاف گذشته، تعداد خانه های ویلایی کاهش یافته و بیشتر خانه ها تبدیل به آپارتمان و برج های سربه فلک کشیده شده. از سوی دیگر در هر یک از واحدهای این آپارتمان ها و برج ها تلویزیون تبدیل به جزیی جدایی ناپذیر در خانه ها شده، و مسلما هر تلویزیونی برای پخش نیاز به یک گیرنده یا آنتن دارد.

حال فرض کنید هر کدام ازین خانواده ها یک گیرنده در پشت بام یک ساختمان قرار دهند. تصور کنید چه بی نظمی در این ساختمان و پشت بام آنها و حتی کابل هایی که به هر واحد کشیده می شود به وجود می آید. راه حل این مشکل استفاده از یک آنتن مرکزی است که هم هزینه کمتری دارد و هم بی نظمی ایجاد شده را ندارد.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

آنتن مرکزی چیست؟

آنتن مرکزی مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی است که وظیفه آن دریافت چندین تصاویر ویدئویی و ماهواره ای و انتقال آن به چندین گیرنده و پخش شدن این تصاویر از گیرنده ها (به عنوان مثال تلویزیون) است.

نحوه کار یک آنتن خیلی پیچیده نیست. آنتن مرکزی دارای چندین اجزا است که یک به یک به بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. به طور کلی نحوه انجام کار این وسیله به این صورت است که فرکانس های ارسالی توسط آنتن دریافت می شود و به یک آمپلی فایر ارسال می شود که وظیفه آمپلی فایر تقویت فرکانس دریافت شده است. سپس در ادامه به یک اسپایتر (جداکننده) ارسال می شود و از طریق جدا کننده توسط کابل های تصویر به هر واحد در ساختمان ارسال می گردد که در آن جا با وصل کردن کابل ورودی به تلویزیون اتصال میابد.

 

مزایای آنتن مرکزی

در مقاله راهنما آنتن مرکزی، مزایای آنتن مرکزی نسبت به آنتن شخصی برای شما گرد آوری کرده ایم:

1. اگر هر واحد اقدام به نصب جداگانه یک آنتن برای خانه خود بکند دسترسی به ساختمان سخت میشود و حتی شاید فضای محدود پشت بام اجازه نصب آنتن برای همه واحد ها را ندهد.

2. سختی های کابل کشی یکی دیگر از موارد است

3. آسیب به نمای ساختمان بدلیل تعداد زیاد آنتن و دریافت کننده و کابل کشی های زیاد

4. هزینه زیاد نصب آنتن های شخصی هر واحد

5. ایجاد نویز و اختلال در دریافت تصاویر بدلیل ازدحام زیاد آنتن ها

6. دریافت سیگنال و کیفیت تصویر بهتر با توجه به بروز بودن و تکنولوژی بهتر آنتن مرکزی

7. دریافت تصاویر تلویزیونی، ماهواره ای و دوربین مداربسته در یک سیستم واحد

8. هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

 

اجزا مختلف یک آنتن مرکزی

 

آنتن

آنتن وظیفه دریافت فرکانس ارسالی را بر عهده دارد. جهت آنتن باید به سمت منبع فرکانس ارسالی باشد. برای دریافت فرکانس هر چه مکانی که آنتن نصب می شود قدرت فرکانس بیشتر باشد، آنتن دهی بهتر و نیازی به تقویت کننده نیست اما اگر فرکانس در آن نقطه کم باشد از تقویت کننده ها برای تقویت فرکانس و آنتن دهی استفاده می شود.

 

آمپلی فایر

دستگاه آمپلی فایر از افت ولتاژ ورودی جلوگیری می کند. به نوعی آمپلی فایر باعث می شود تصاویر ورودی در همه واحدها دچار افت نشود و واحد ها تصویر مناسب و با کیفیت دریافت کنند. در هنگام آمپلی فایر باید توجه کنید که آمپلی فایر متناسب با تعداد واحد ها باشد تا توانایی پشتیبانی از همه واحدها را داشته باشد و دچار افت کیفیت نشود. در ساختمان های بزرگ علاوه برآمپلی فایر در کنار آنتن مرکزی از نوع دیگر آمپلی فایر که لاین آمپلی فایر نام دارد استفاده می کنند. در ساختمان های بزرگ بدلیل طولانی بودن فاصله آنتن مرکزی و آنتن به دلیل افت ولتاژ در داخل کابل انتقال تصویر در نیمه راه توسط یک یا چند لاین آمپلی فایر ولتاژ و سیگنال ورودی را تقویت می کنند تا واحد های مورد نظر به دلیل فاصله زیاد دچار افت کیفیت تصویر نشوند.

 

تپ آف

وسیله ای برای تقسیم کردن یک ورودی به دو تا چهار عدد خروجی است. تپ آف به این صورت است که یک ورودی دارد که سیگنال وارد می شود. در خروجی آن یک خروجی به صورت بدون افت ولتاژ عمل را انجام می دهد و بقیه خروجی ها به صورت فرعی هستند. کاربرد تپ آف برای انشعاب گرفتن از کابل اصلی برای واحد بدون افت ولتاژ در کابل اصلی است.

 

اسپلیتر

اسپلیتر یا جداکننده وظیفه تقسیم کردن را بر عهده دارد. اسپلیتر سیگنال های ورودی را به صورت مساوی تقسیم می کند. سیگنال خروجی از آمپلی فایر وارد اسپلیتر می شود و بعد از آن به سمت هر واحد یک کابل وظیفه انتقال تصویر را بر عهده دارد. حداقل تعداد اسپلیتر باید به تعداد واحدهای موجود در ساختمان باشد و نمی توان برای 2 واحد از یک خروجی اسپلیتر استفاده کرد.

 

کابل آنتن مرکزی

وظیفه کابل ها انتقال تصویر است. کابل هایی که برای آنتن مرکزی استفاده می شود از نوع RG6 یا RG59 و یا RG11 هستند، که هر کدام برای انتقال تصویر خاص خود کاربرد دارد. جنس کابل از جنس مس است که سرعت انتقال بهتری دارند. این کابل ها دارای یک مغزی مفتولی مسی که وظیفه انتقال تصویر را دارد و شیلد رشته ای بافته شده به دور آن برای کاهش نویز و افت ولتاژ کاربرد دارد.

 

مدولاتور

اگر ساختمان شما مجهز به دوربین مدار بسته می باشد با استفاده از یک مدولاتور می توانید تصویر دوربین های مداربسته را همانند یک کانال تلویزیونی از طریق آنتن مرکزی دریافت کنید. طریقه کارکرد مدولاتور به این صورت است که تصویر خروجی از دی وی آر DVR به سیگنال های VHF و UHF تبدیل می کند که این سیگنال توسط آنتن مرکزی دریافت و به تلویزیون انتقال داده می شود و امکان دیدن تصاویر دوربین مداربسته را فراهم می سازد.

 

سخن آخر راهنما آنتن مرکزی

در آخر به طور کلی پیشنهاد کاشانه مدرن برای ساختمان ها و آپارتمان ها با توجه به مزایای آنتن مرکزی که در بالا به آن اشاره کردیم و البته هزینه پایین آن نسبت به آنتن های شخصی استفاده از آنتن مرکزی است. قطعات و وسائل هم ایرانی و هم خارجی آن ها در بازار موجود است. قطعات تولیدات داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است و پاسخگوی نیاز شما است و هزینه کمتری دارد و البته با آن ها به چرخه اقتصاد کشور نیز کمک شایانی می شود. برای تجهیزات آنتن مرکزی می توانید به گاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید و تمامی برند های موجود در این حوزه را ببینید و نقد و بررسی آن ها مطالعه کرده و به مقایسه آن ها بپردازید تا بهترین انتخاب انجام دهید.

 

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 09366311964 تماس بگیرید.

 

منبع: راهنما آنتن مرکزی | مزایای آنتن مرکزی


کاشانه مدرن آنتن ,مرکزی ,کابل ,واحد ,فایر ,دریافت ,آنتن مرکزی ,آمپلی فایر ,مزایای آنتن ,انتقال تصویر ,کاشانه مدرن ,آنتن مرکزی دریافت ,وظیفه انتقال تصویر ,برا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کتابنویسی Payannameh علم و دین نکو تجارت سپند مذهبی KING MOVIEZ Gideonjiegomo7 website یادداشتهای یک هرزه تولید و پخش پوشاک سایز بزرگ زنانه